The ThankYouWall 2013

1 Klik = 1€ !

Voor het tweede jaar op rij organiseren Eventattitude en Social Lab de ThankYouWall voor de Nationale Loterij. Objectief voor 2013: 20.000 € verzamelen in plaats van 15.000 € zoals in 2012, en live 15.000 foto’s afdrukken en ophangen.

Voor het tweede jaar op rij organiseren Eventattitude en Social Lab de ThankYouWall voor de Nationale Loterij, ten dienste van verenigingen die zich inzetten tegen armoede.

Vanaf 16 december 2013 zal elke klik ontvangen op de Facebook-applicatie omgezet worden in euro’s. Objectief: 20.000 kliks en 20.000 euro die zullen gestort worden aan de 4 gekozen verenigingen.

Om diegene te bedanken die de actie ondersteund hebben en hun vrijgevigheid te benadrukken, zullen meer dan 120 vrijwilligers, live en 24u/24, hun profielfoto’s ophangen aan een gigantische muur van meer dan 250m². Vorig jaar werden bijna 10.000 foto’s afgedrukt en gekleefd.

Iedereen kan live het afdrukken van zijn foto volgen, alsook het ophangen door vrijwilligers van beide ondernemingen en bovendien de ThankYouWall bekijken uit verschillende originele standpunten. De evolutie van opgehangen foto’s en de muur is zichtbaar via de Facebook applicatie Thank You Wall: https//apps.facebook.com/thankyouwall

De 2 ondernemingen, Eventattitude en Social Lab Group, hebben zich gemobiliseerd om actief deze actie te ondersteunen met al hun werknemers (meer dan 75 personen).

Deze actie is zowel op menselijk als technisch vlak een uitdaging:

• 24 uur op 24, zullen tientallen vrijwilligers die zich afwisselen voor het ophangen van de foto’s
  • Vanaf de print tot de integratie in de ThankYouWall, zal alle actie gefilmd worden, uitgezonden worden via livestreaming en kan deze gevolgd worden door de fans – live – van op de Facebook applicatie.
  • 10 printers laten toe om elke seconde een foto af te drukken, 3 vaste camera’s en 1 mobiele camera zullen onafgebroken de ThankYouWall van 35m lang op 7m hoog filmen (een elektrische lift laat ons toe om hoog op te hangen).

Dit jaar zal elke deelnemer kunnen kiezen welke vereniging hij wil ondersteunen.

De winsten van de Nationale Loterij worden gebruikt voor deze verenigingen. Door projecten te ondersteunen die alle spelers aanspreken, vloeit een groot stuk van de winst terug naar de verenigingen, wat van de Nationale Loterij de grootste mecenas van het land maakt.

De strijd tegen de armoede is een van deze begunstigden. Daarom, ter gelegenheid van Kerst en bovenop de hulp die ze al biedt aan deze sector, heeft de Nationale Loterij voor de tweede keer de ThankYouWall gelanceerd op Facebook. Deze actie start op maandag 16 december en loopt tot 22 december 2013 ten gunste van 4 verenigingen:

• Moeders voor Moeders (Antwerpen)
  • Straatverplegers Vzw
  • Opération Thermos (Luik)
  • Cliniclowns

Het doel is om 20.000 kliks te verzamelen wat overeenkomt met 20.000 euro’s verdeeld over de 4 gekozen verenigingen.

Gauthier van der Straten

Eventattitude

Over Eventattitude

Vaak is er een aanleiding nodig alvorens twee personen een gesprek starten. Het weer, het nieuws... iets om het ijs te breken.

Hetzelfde geldt voor een merk dat zijn doelpubliek wil bereiken of een bedrijf dat dichter bij zijn klanten wil staan.

Het is net bij deze problematiek dat Eventattitude kan helpen!

Hoe trekt een merk de aandacht van de consument die een beurs bezoekt of in een winkelcentrum rondloopt?

Hoe boeit een merk de bezoekers van een evenement dat het sponsort – of het nu gaat om festivalgangers op Rock Werchter of toeschouwers tijdens de Fan Day van de Rode Duivels?

Wat moet het doen om tijdens het volgende personeelsfeestje een ludieke interactie tussen zijn medewerkers te creëren?

Allemaal vragen waarop Eventattitude met zijn unieke expertise, opgebouwd gedurende de afgelopen 16 jaar, een antwoord biedt.

Eventattitude heeft een bijzonder specifiek vakgebied waarin het ludieke en interactieve animaties ontwikkelt die een merk toelaten een gesprek met de consument aan te knopen.